2014(e)ko urriaren 12(a), igandea

NOLA IKASI UMEEK GUSTURA?


     Umeei, normalean, ikastea ez zaie gustatzen. Ikasteak ez du eskolan edo ikastolan bakarrik ikastea esan nahi, zenztu gehiago ere baditu, adibidez: musika instrumentu bat ikasi, futbolean jokatzen ikasi, karta joko batean jolasten ikasi... Horiek denak, umeari gustatuko ez balitzaizkio, gogo txarrez ikasiko lituzke, edota ez lituzke ikasiko. Baina hala ere, ikasleei erakusteko metodoak orain dela 10 urte zeuden berdinak dira arlo jakin batzuetan. Orduan, umeek gustura ikastea izango litzateke gure helburua.

     Horretarako, orain arte ezarri ez diren metodo berriak ezarri beharko lirateke. Metodo horietako bat, klaseak dinamikoagoak izatea izango litzateke: gure ustez, umeek klaseko partaide izan behar dute (jarrera aktiboa izan behar dute), horrela arreta gehiago jarriko dute ikasten ari diren materian, ikasteari kompromezu gehiago jarriko diote, eta ez dituzte apunteak hitzez hitz ikasiko.
 
     Beste metodo bat jolasen bidez ikastea izango litzateke: umeek gogoko dituzte jolasak, eta jolas horiek ikasten ari diren ikasgaiekin lotuz gero, umeek, era jostagarri batean ikasteko aukera izango dute, berriz ere, ikasi beharrekoari arreta gehiago jarriz.

     Orain aipatutakoarekin batera, umeek gustura ikasteko milaka eta milaka metodo berri egon daitezke.

     Honek, irakasle izatera heltzen garenean, irakasteko garaian, orain arte erabili ez diren metodo berriak erabiltzera bultzatuko gaitu. Hauek arrakasta izanez gero, umeak gogo onez ikasiko dute, eta egunerokotasunez eramango dute ikasitakoa. Irakasteko teknikak gaizki ateraz gero, ordea, beste batzuk probatu beharko lirateke, irakasteko teknika perfektua lortu arte.

     Halere, baliteke ikasgela bateko ikaskideen artean gustuko gauza ezberdinak izatea, esaterako: batzuei futbola gustatzen zaien moduan, beste batzuei musika gustatzen zaie. Ikasgela horretan metodo bat aplikatuz gero, batzuengan eragina izan dezake, baina beste batzuengan ez. Horretarako, ikasle bakoitzaren zaletasunak aztertu beharko genituzke, eta metodoak zaletasun horietara egokitu. Horrela, ikasle guztiek gustura ikasiko lukete. 

     Hau aipatu ondoren, bistan da gaur egungo umeek ez dutela gustura ikasten, gaur egungo hezkuntzak beraiei, nolabait esanda, beraiei gustatzen ez zaizkien gaiak ikastera behartzen dietelako.Umeek interes gutxi azaltzen dute gai hauen inguruan, eta ondorioz, motibazio falta erakusten dute gogoko ez duten materiarekiko.


     Hau ikusiz gero, guk aipatutako metodo horiek aplikatzea ona izango litzateke umeek gusturago ikas dezaten, adibidez: ikasgaiak, gustatu edo interesatzen zaizkion beste gai batzuekin nahas daitezke. Horrela, ikasleek, materia hobeto kontrolatuko lukete, eta interes gehiago jarriko liokete ikasten ari diren materiari.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina