Dakigunez, gaur egungo ikasleak zein irakasleak, noten bitartez mugitzen dira eta, haien interes bakarra, noten zenbakitxoa da. Zenbakitxo honen balioa oso handia denez, zeozer egiten ohi da altuagoa izan dadin. Baliteke gutxi batzuei gustatzea ebaluatzeko modu hau baina, orokorrean, ez da efektibotasun gehien duena.
Ikasleek, nota hau lortzeko ikasten eta ikasten doaz azterketetan “dakiten” guztia botatzeko eta, ostean, zeharo ahazteko. Modu honetan, ikasleak berak ez du ezer barneratzen ikasitakoaz eta horrek ez zaio ezertaz balioko etorkizun hurbil baterako. Zein izan daiteke soluzioa? ebaluazio modua aldatzea, hau da, azterketen arloa aldatzea eta beste ikuspegi bat ematea hezkuntzari. Normalean, ikasle batek azterketa batean ateratako nota ez du adierazten haren jakinduria arlo horretaz, solik adierazten du azterketan (urduritasunez) idatzi zuena.
Guk, proposatzen dugu ebaluatzeko beste modu bat guztiz erradikala baina efektibotasun hobea izango duena: Teoriaren boluntarioak.
Teoria hau honetan datza: Ikasleek, ikasgaia aurrera doan heinean, nahi dutenean edo ziur daudenean boluntario gisa aurkeztu daitezke irakaslearen aurrean. Orduan, irakasleak, ikasgaieko galderak egingo dizkio ikasleari (garrantzitsuenak) eta honen erantzunen arabera, nota bat jasoko du. Nota bat lortu ostean, irakasleak galdetuko dio ikasleari ea gustoko duen ateratako nota edo gehiago egiteko ahalmena duen. Baiezkoa izatekotan, irakasleak nota hura hartuko dio azterketaren atal teorikoa izango balitz bezala eta, modu honetan, azterketa praktikoa egiteko ahalmena izango du, soilik. Ezezkoa izanez gero haren erantzuna, azterketa osoa egiteko ahalmena, edo kasu honetan beharra, izango du. Metodo honen bitartez ikasleek haien jakinduria demostratu ahalko dute modu errazago batean eta zertxobait informalagoan.
Hainbat ikasle mota daude,batzuk klasean egotearekin nahikoa dutenak eta azterketara joan eta nota ona ateratzen dutenak eta beste batzuk gauzak letraz letra ikasten dutenak eta behin azterketa eginda dutenenan dena ahazten zaiena. Guk horregatik ebaluatzeko bi aukera jarri nahi ditugu,pentsatzen dugu aukera ona dela ikasle ez hain onak direnentzako eta baita nota onak dutenentzat.Baita ikus daiteke ea ikasleak ulertu eta zelako espresioa erabiltzen duen,baina garrantzitsuena,ikasleak beste aukera bat duela gainditzeko eta baita nota altuago eduki ahal izateko.
Ideia polita, nik eskatutakotik hurrundua (horregatik nota ez da onegia, baina buelta batzuk ematea merezi dezake, ikasgaira hurbiltzeko)
ErantzunEzabatuBuelta bat emango diogu eta zuk utziz gero zuzendu egingo dugu.
ErantzunEzabatu